Wil je meer weten over het voorbeeldgebouw dat onderdak biedt aan de gemeentediensten, de werking van het college en de raad kennen en sommige kantoren van het bestuur bezoeken? Wil je de weg die je vergunningsaanvraag of een project voor het planten van een boom aflegt beter begrijpen of informatie vinden over de activiteiten die de gemeente organiseert? Het Administratief Centrum van Ukkel zet zijn deuren voor je open zodat je aan de hand van vijf bezoeken de coulissen van het gemeentebestuur kan ontdekken en om je enkele sleutels te geven om het bestuur van je gemeente beter te begrijpen. Een mooie kans ook om rechtstreeks te praten met de mensen die het dagelijks tot leven brengen. Je kan kiezen uit vijf bezoeken (een bezoek per deelnemer). Er is kinderopvang in het Administratief Centrum. De opendeurdag eindigt met een gezellige drink waarop de deelnemers een symbolische prijs krijgen.
De vijf aangeboden bezoeken:
- Technisch bezoek aan het gebouw
Om een kijkje te nemen achter de schermen van het nieuwe gemeentegebouw en de infrastructuur te ontdekken - College- en raadzaal
Om het raderwerk van de beslissingen in de gemeente te begrijpen. - Groendienst
Om het beheer van de groene ruimtes en de acties om ons milieu te beschermen te verkennen. - Dienst Stedenbouw
Om te begrijpen hoe vergunningen en inrichtingsprojecten van het grondgebied behandeld worden.. - Dienst Burgerlijke Stand
Om de essentiële rol van deze dienst in het leven van de burgers te ontdekken.
Wanneer?
Donderdag 3 april van 18.00 tot 19.30 uur.
Waar?
In het Administratief Centrum ( ( Paul Stroobantlaan 41).
Stallestraat 77 te 1180 Ukkel)en op de GroendienstInschrijven (verplicht)?
Schrijf je in voor het technisch bezoek aan het gebouw
Schrijf je in voor het bezoek aan de college- en de raadzaal
( Schrijf je in voor het bezoek aan de Groendienst Paul Stroobantlaan 41)
Schrijf je in voor het bezoek aan de dienst Stedenbouw
Schrijf je in voor het bezoek aan de dienst Burgerlijke Stand
Slechts een bezoek per deelnemer.
Plus d’infos ?
02/605.11.98 of